Ga naar de inhoud
Direct naar
  • Mijn Wbtv
  • Contact
  • Nieuws
  • Over ons
  • Commissies
Raad voor Rechtsbijstand Bureau Wbtv (naar homepage)
Zoeken
  • Tolk of vertaler zoeken
  • Tolken & vertalers
    • Opleidingen en toetsen
    • Inschrijven
    • Permanente educatie
    • Ingeschreven en dan?
    • Bezwaar indienen
    • Mijn Wbtv
    • Klacht indienen
  • Opdrachtgevers & intermediairs
    • Intermediairsportaal
    • Register beëdigde tolken en vertalers
    • Afnameplicht
    • Uitwijklijst
    • Klacht indienen
  • PE-aanbieders
    • Erkend worden als PE-aanbieder
    • Erkende PE-aanbieders
  • Bibliotheek
    • Wetten, regelingen en besluiten
    • Onderzoeken
    • Taallijst
    • Veelgestelde vragen
    • Formulieren
    • Dashboard Wbtv
    • Gedragscodes in de praktijk
  • Mijn Wbtv
  • Contact
  • Nieuws
  • Over ons
  • Commissies
  1. Home ›
  2. Nieuwsbrief ›
  3. Archief nieuwsbrieven ›
  4. Nieuwsbrief Wbtv, nr. 8, november 2022 ›
  5. Verzoek tot hernieuwde inschrijving niet meer mogelijk

Verzoek tot hernieuwde inschrijving niet meer mogelijk

17 november 2022

Heeft u een verzoek tot inschrijving ingediend binnen vijf jaar na het verlopen van uw inschrijving? Dan werd dit verzoek in het verleden aangemerkt als een verzoek tot hernieuwde inschrijving. De Raad van State heeft in een uitspraak van 13 juli 2022 bepaald dat dat niet meer mogelijk is. In dit artikel leest u welke gevolgen dit heeft voor uw inschrijving.

De wettelijke periode van inschrijving in het Rbtv is vijf jaar. Als u in de toekomst als beëdigde tolk of als beëdigde vertaler wilt blijven werken, moet u binnen deze periode een verzoek tot verlenging indienen. Na deze periode is het niet meer mogelijk om een verzoek tot verlenging in te dienen. U kunt dan alleen nog een verzoek tot inschrijving indienen.

De uitspraak van de Raad van State

De Raad van State heeft in zijn uitspraak van 13 juli 2022 bepaald dat artikel 4 van het Besluit verlenging inschrijving Rbtv onverbindend is.

In artikel 4 van het Besluit verlenging inschrijving Rbtv staat dat een verzoek dat is ingediend nadat de inschrijving is verlopen, binnen een periode van vijf jaar nadat de inschrijving is verlopen, wordt aangemerkt als een verzoek tot hernieuwde inschrijving.

De uitspraak van de Raad van State betekent dat het niet meer mogelijk is een om verzoek tot inschrijving aan te merken als een verzoek tot hernieuwde inschrijving.

De volledige uitspraak van de Raad van State leest u hier: Uitspraak

Wat moet ik doen als mijn inschrijving is verlopen?

Als uw inschrijving in het Rbtv is verlopen, dient u een nieuw verzoek tot inschrijving in. U moet daarbij aantonen dat u voldoet aan de voorwaarden voor inschrijving die op dat moment gelden.

Let op: De voorwaarden voor inschrijving kunnen zijn veranderd. Het is dus mogelijk dat u niet meer aan de voorwaarden voor inschrijving kunt voldoen, als uw inschrijving is verlopen. Verleng uw inschrijving dus altijd op tijd.

Vragen?

Heeft u vragen? Neem dan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur contact op met onze helpdesk via 088 - 787 1920 of [email protected].



Deel deze informatie
  • Delen op Whatsapp
  • Delen op LinkedIn


Over Bureau Wbtv

Bureau Wbtv is onderdeel van de Raad voor Rechtsbijstand en door de minister van Justitie en Veiligheid belast met de uitvoering van de Wet beëdigde tolken en vertalers (Wbtv).

Meer over ons

Snel naar

  • Tolk-vertaler zoeken
  • Mijn Wbtv
  • Nieuws
  • Woo-verzoek

Contact

Raad voor Rechtsbijstand
Bureau Wbtv

088 – 787 1920
[email protected]

Postbus 2349
5202 CH 's‑Hertogenbosch

  • Toegankelijkheid
  • Privacy
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Informatiebeveiliging