Ga naar de inhoud
Direct naar
  • Mijn Wbtv
  • Contact
  • Nieuws
  • Over ons
  • Commissies
Raad voor Rechtsbijstand Bureau Wbtv (naar homepage)
Zoeken
  • Tolk of vertaler zoeken
  • Tolken & vertalers
    • Opleidingen en toetsen
    • Inschrijven
    • Permanente educatie
    • Ingeschreven en dan?
    • Bezwaar indienen
    • Mijn Wbtv
    • Klacht indienen
  • Opdrachtgevers & intermediairs
    • Intermediairsportaal
    • Register beëdigde tolken en vertalers
    • Afnameplicht
    • Uitwijklijst
    • Klacht indienen
  • PE-aanbieders
    • Erkend worden als PE-aanbieder
    • Erkende PE-aanbieders
  • Bibliotheek
    • Wetten, regelingen en besluiten
    • Onderzoeken
    • Taallijst
    • Veelgestelde vragen
    • Formulieren
    • Dashboard Wbtv
    • Gedragscodes in de praktijk
  • Mijn Wbtv
  • Contact
  • Nieuws
  • Over ons
  • Commissies
  1. Home ›
  2. Klachtenformulier tolk / vertaler

Klachtenformulier tolk / vertaler


Met behulp van dit formulier kunt u een klacht indienen tegen een tolk of vertaler die in het Rbtv is ingeschreven of op de Uitwijklijst is geplaatst.

Velden gemarkeerd met  * zijn verplicht.
Uw gegevens

Bijlagen

Indien u beschikt over de volgende stukken, kunt u die als bijlagen meesturen:

  • Een schriftelijke reactie van de tolk/vertaler op de klacht
  • Een schriftelijke reactie van andere betrokken personen
  • Indien de klacht een vertaling betreft: de brontekst en de vertaling
  • Indien er een verslag gemaakt is van het gesprek waarbij de tolk is opgetreden: een kopie van dit verslag.
Uw gegevens

Straat en huisnummer

Gegevens van tolk/ vertaler
Soort werkzaamheden *
Klacht
Heeft u de klacht besproken met de betreffende tolk/vertaler? *

Een schriftelijke reactie kunt u als bijlage toevoegen.

Hoorzitting

Een hoorzitting maakt onderdeel uit van de klachtenprocedure. Onder voorwaarden kan hiervan worden afgeweken. Dit kan onder meer als u aangeeft geen gebruik te willen maken van het recht te worden gehoord en de betreffende tolk/vertaler daar ook geen gebruik van wenst te maken. In dat geval kan uw klacht op basis van de schriftelijke stukken voor een advies worden voorgelegd aan de Klachtencommissie Wbtv. De commissie zal dan waarschijnlijk nog wel schriftelijk vragen aan u willen stellen. De secretaris van de commissie neemt daarvoor contact met u op. Bureau Wbtv neemt uiteindelijk een beslissing op basis van het advies van de Klachtencommissie Wbtv.

Hieronder kunt u aangeven of u wel of niet gehoord wilt worden. *
Aanvullende opmerkingen
Beveiligingsvraag *

Ga naar de volgende pagina om de gegevens te controleren en dit formulier te verzenden en te downloaden.

Nadat u het formulier heeft verzonden, kunt u het formulier downloaden voor uw eigen administratie.


Verzendadres

U kunt het ingevulde en ondertekende klachtenformulier sturen naar:

Klachtencommissie Wbtv
Bureau Wbtv
Postbus 2349
5202 CH 's-Hertogenbosch

Per e-mail kan ook via 
[email protected]

Wettekst

Hier vindt u de tekst van de Wet beëdigde tolken en vertalers

Reglement

Wilt u het Reglement van de Klachtencommissie Wbtv ontvangen? Stuur dan een e-mail naar [email protected]

Meer informatie

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Bureau Wbtv
088 – 787 1920

Deel deze informatie
  • Delen op Whatsapp
  • Delen op LinkedIn


Over Bureau Wbtv

Bureau Wbtv is onderdeel van de Raad voor Rechtsbijstand en door de minister van Justitie en Veiligheid belast met de uitvoering van de Wet beëdigde tolken en vertalers (Wbtv).

Meer over ons

Snel naar

  • Tolk-vertaler zoeken
  • Mijn Wbtv
  • Nieuws
  • Woo-verzoek

Contact

Raad voor Rechtsbijstand
Bureau Wbtv

088 – 787 1920
[email protected]

Postbus 2349
5202 CH 's‑Hertogenbosch

  • Toegankelijkheid
  • Privacy
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Informatiebeveiliging