Ga naar de inhoud
Direct naar
  • Mijn Wbtv
  • Contact
  • Nieuws
  • Over ons
  • Commissies
Raad voor Rechtsbijstand Bureau Wbtv
Zoeken
Menu
  • Tolk of vertaler zoeken
  • Tolken & vertalersTolken & vertalers

    • Opleidingen en toetsen
    • Inschrijven
    • Permanente educatie
    • Ingeschreven en dan?
    • Bezwaar indienen
    • Mijn Wbtv
    • Klacht indienen
  • Opdrachtgevers & intermediairsOpdrachtgevers & intermediairs

    • Intermediairsportaal
    • Register beëdigde tolken en vertalers
    • Afnameplicht
    • Uitwijklijst
    • Klacht indienen
  • PE-aanbiedersPE-aanbieders

    • Erkend worden als PE-aanbieder
    • Erkende PE-aanbieders
  • BibliotheekBibliotheek

    • Wetten, regelingen en besluiten
    • Onderzoeken en scripties
    • Relevante links
    • Taallijst
    • Veelgestelde vragen
    • Formulieren
  • Mijn Wbtv
  • Contact
  • Nieuws
  • Over ons
  • Commissies
  1. Home ›
  2. Commissies ›
  3. Klachtencommissie Wbtv ›
  4. Klachtenanalyse

Klachtenanalyse


Via onderstaande link kunt u de analyse bekijken van de klachten die in de periode van 2009 tot en met 2019 door de Klachtencommissie Wbtv zijn behandeld.

De analyse is weergegeven in de vorm van een Excelbestand waarin de belangrijkste gegevens zijn verzameld en onder elkaar zijn gezet.

Klachtenanalyse 2009 t/m 2021 (xlsx, 54 kB)

Doel van de analyse

Het doel van de analyse is tweeledig: enerzijds om de commissieleden een houvast te geven en bij te dragen aan de continuïteit en een consistent beleid en anderzijds om te kunnen laten zien hoe de commissie bepaalde gedragingen beoordeelt. De adviezen van de Klachtencommissie dienen vooral als leidraad voor de gedragingen van de tolken en vertalers zelf, maar geven ook opdrachtgevers duidelijkheid over het gedrag en handelen dat van een tolk of vertaler mag worden verwacht.

Het gebruik van de analyse

Per klacht is een koppeling opgenomen naar het onderliggende advies van de commissie. Hiervoor klikt u op het klachtnummer. Voor een vollediger beeld van de behandelde klachten moet u deze adviezen raadplegen. De klachten zijn gesplitst naar de afzonderlijke klachtonderdelen. Door voor een regel op de + te klikken kunt u alle klachtonderdelen van een bepaalde klacht zien. Bovenaan iedere kolom kunt u ook filteren op onderwerp.

Heeft u zelf een klacht over een tolk of vertaler?

Kijk dan op de pagina ‘Klacht indienen’ om te zien wat u kunt doen. Wilt u met Bureau Wbtv overleggen over een bepaald voorval? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 13.00 uur via tel. 088 - 787 19 20. U kunt ook een e-mail sturen naar klachtenwbtv@rvr.org.


Klachtencommissie Wbtv

Sla navigatie over (Klachtencommissie Wbtv)
Klachtencommissie Wbtv
  • Samenstelling
  • Jaarverslagen
  • Klachtenanalyse
  • Adviezen
  • Reglement
Terug naar navigatie (Klachtencommissie Wbtv)
Deel deze informatie
  • Delen op Whatsapp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter


Over Bureau Wbtv

Bureau Wbtv is onderdeel van de Raad voor Rechtsbijstand en door de minister van Justitie en Veiligheid belast met de uitvoering van de Wet beëdigde tolken en vertalers (Wbtv).

Meer over ons

Snel naar

  • Tolk-vertaler zoeken
  • Mijn Wbtv
  • Nieuws
  • Woo-verzoek

Contact

Raad voor Rechtsbijstand
Bureau Wbtv

088 – 787 1920
infowbtv@rvr.org

Postbus 2349
5202 CH 's‑Hertogenbosch

  • Toegankelijkheid
  • Privacy
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Informatiebeveiliging

Volg ons op

Twitter
LinkedIn