Wbtv-portaal
U kunt gaan naar login.rvr.org hier kunt u dan inloggen met DigiD. Hierna wordt u naar Mijn Wbtv gestuurd en kunt u een inschrijfverzoek doen.
U kunt een DigiD aanvragen via www.digid.nl Het is niet mogelijk om zonder DigiD in te loggen op Mijn Wbtv. Wanneer u niet kunt beschikken over een DigiD kunt u uw verzoek per post indienen of door te mailen naar [email protected] Het inschrijfformulier sturen wij u dan op verzoek toe. In dat geval moet u naast de benodigde documenten ook het ingevulde en ondertekende inschrijfformulier en een kopie van een geldig paspoort of ID-bewijs meesturen. U ontvangt dan van ons een factuur in verband met de kosten voor de behandeling van uw verzoek. Nadat u de factuur heeft betaald, nemen wij uw verzoek in behandeling.
U kunt mailen met [email protected]. U krijgt dan een inschrijfformulier toegestuurd. Het is niet mogelijk om zonder DigiD in te loggen op Mijn Wbtv.
U gaat naar login.rvr.org, hier kunt u inloggen met DigiD.
Als u inlogt op ‘Mijn Wbtv’ en u heeft al eerder een inschrijfverzoek ingediend wordt u automatisch naar uw persoonlijke startpagina geleid.
Documenten kunnen worden geüpload tijdens het indienen van het verzoek of bij het aanvullen van het verzoek onder ‘Mijn openstaande taken’ op de start pagina, dit kan enkel nadat u een brief heeft gehad van bureau Wbtv met de vraag om aanvullende stukken.
Dit kan bij ‘Mijn openstaande taken’ op de start pagina van het portaal 'Mijn Wbtv', dit kan enkel nadat u een brief heeft gehad van Bureau Wbtv met de vraag om aanvullende stukken.
Deze mag maximaal 5mb zijn met een van de volgende extensies .jpeg, .jpg, .png.
Een bestand mag maximaal 5 mb zijn met een van de volgende extensies .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .docx, .doc.
U kunt op het portaal 'Mijn Wbtv' een inschrijfverzoek indienen door op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Inschrijving’.
U kunt een inschrijfverzoek indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Inschrijving’. Bij het kiezen voor welke inschrijving u het verzoek wilt indienen kunt u C1-niveau selecteren.
U kunt een inschrijfverzoek indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Inschrijving’. Bij het kiezen voor welke inschrijving u het verzoek wilt indienen kunt u kiezen voor een andere talencombinatie.
Heeft u het inschrijfverzoek nog niet verzonden, dan kunt u het verzoek intrekken door te klikken op de knop ‘Annuleren’. Nadat u het verzoek heeft verzonden kunt u uw inschrijvingsverzoek per post intrekken of door een bericht te sturen naar [email protected]
U kunt de wettelijke kosten direct betalen op het portaal 'Mijn Wbtv' via iDEAL. Op het portaal kunt u ook kiezen voor betaling via factuur. U krijgt in dat geval de factuur binnen een paar dagen toegezonden.
U kunt kiezen om via factuur te betalen.
U kunt hiervoor het beste bellen met 088 - 787 19 20 of mailen naar [email protected]
U kunt dit doen bij de beëdigingsdienst onder ‘Mijn openstaande taken’ op de start pagina. Dat kan alleen binnen de gestelde termijn.
U kunt om uitstel voor het indienen van uw beëdigingsakte vragen door te mailen naar [email protected] of neem contact op met onze helpdesk via 088- 7871920.
U kunt een verzoek tot vermelden van de specialisatie indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Specialisatie’.
Heeft u het specialisatieverzoek nog niet verzonden naar Bureau Wbtv, dan kunt u het verzoek intrekken door te klikken op de knop ‘Annuleren’. Heeft u het verzoek wel al verzonden dan kunt u een bericht sturen naar [email protected]
Het is niet mogelijk om een andere specialisatie aan te vragen dan op de website staat vermeld.
U kunt PE-punten registreren door op het portaal 'Mijn Wbtv' op de knop ‘PE Registratie’ te klikken.
Dit kan door op het portaal 'Mijn Wbtv' onder 'Mijn PE-punten' op de details knop te klikken van de PE-activiteit. Hier kunt u documenten toevoegen of verwijderen of de gehele activiteit verwijderen
Het is niet mogelijk om uitstel aan te vragen voor het registreren van permanente educatie.
Als u gedurende de inschrijvingsperiode een jaar of langer voor ten minste 50% arbeidsongeschiktheid was, kunt u om (gedeeltelijke) vrijstelling van de verlengingsvoorwaarden verzoeken. U kunt een verzoek tot vrijstelling van permanente educatie of werkervaring indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Vrijstelling’.
Op uw startpagina van het portaal 'Mijn Wbtv' vind u een overzicht ‘Mijn inschrijvingen om te verlengen’ hierin staan alle inschrijvingen die binnen 1 jaar verlopen en die nog niet verlengt zijn.
U kunt een verzoek tot verlenging van de inschrijving indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Verlenging’.
Het is niet mogelijk om uitstel aan te vragen voor het indienen van een verzoek tot verlenging van uw inschrijving. De periode van inschrijving bedraagt vijf jaar en deze periode kan niet verlengd worden.
Heeft u het verlengingsverzoek nog niet verzonden, dan kunt u het verzoek intrekken door te klikken op de knop ‘Annuleren’. Nadat u het verzoek heeft verzonden kan het geannuleerd worden per post of door een bericht te sturen naar [email protected]
U kunt een verzoek tot uitschrijving indienen door een bericht te sturen naar [email protected]
Het is niet nodig om een pasje aan te vragen. Nadat u bent ingeschreven in het register en Bureau Wbtv uw beëdigingsbeschikking heeft ontvangen, wordt het pasje automatisch naar u opgestuurd. Wanneer u al beëdigd bent wordt het pasje direct naar u opgestuurd nadat u bent ingeschreven in het register.
U kunt een nieuwe legitimatiebewijs btv (‘tolkenpasje’) per post aanvragen of per e-mail via [email protected]
Een bezwaar moet u binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit indienen. U kunt daarbij gebruik maken van dit bezwaarformulier. U kunt het bezwaarschrift per post indienen of per e-mail door te mailen naar [email protected]
U kunt uw bezwaarschrift per post intrekken of door te mailen naar [email protected]
U kunt uw klacht per post indienen: Klachtencommissie Wbtv, Bureau Wbtv, Postbus 2349, 5202 CH ’s-Hertogenbosch. Of u kunt mailen naar [email protected]. U kunt hiervoor dit klachtenformulier gebruiken.
U kunt hiervoor terecht bij de interne klachtenafhandeling van de betreffende afnemer of intermediair.
U kunt uw klacht indienen per e-mail via [email protected]
De afdeling Kwaliteit van de Raad voor Rechtsbijstand behandelt de klacht. Meer weten? Zie het Protocol klachtenregeling Raad voor Rechtsbijstand
U heeft als tolk/vertaler toegang tot uw eigen (persoons)gegevens. Verder heeft de technisch beheerder van het portaal toegang om te kijken wanneer er fouten optreden in het systeem.
Alleen de medewerkers van Bureau Wbtv en u zelf hebben toegang tot uw volledige gegevens. Via het register worden alleen de noodzakelijke gegevens gedeeld.
Het portaal draait op een server van de Raad voor Rechtsbijstand. Het is enkel mogelijk om in te loggen op het portaal via een beveiligde omgeving, voor het tolken en vertalers portaal is dit via DigiD.
Het portaal 'Mijn Wbtv' werkt optimaal in Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox en Safari (Apple). Het portaal is niet getest voor gebruik op een smartphone. Op een smartphone zal het daarom niet optimaal werken.
Een brief kan worden geopend door op de naam van de brief te klikken. Deze wordt dan gedownload.