Ga naar de inhoud
Direct naar
  • Mijn Wbtv
  • Contact
  • Nieuws
  • Over ons
  • Commissies
Raad voor Rechtsbijstand Bureau Wbtv
Zoeken
Menu
  • Tolk of vertaler zoeken
  • Tolken & vertalersTolken & vertalers

    • Opleidingen en toetsen
    • Inschrijven
    • Permanente educatie
    • Ingeschreven en dan?
    • Bezwaar indienen
    • Mijn Wbtv
    • Klacht indienen
  • Opdrachtgevers & intermediairsOpdrachtgevers & intermediairs

    • Intermediairsportaal
    • Register beëdigde tolken en vertalers
    • Afnameplicht
    • Uitwijklijst
    • Klacht indienen
  • PE-aanbiedersPE-aanbieders

    • Erkend worden als PE-aanbieder
    • Erkende PE-aanbieders
  • BibliotheekBibliotheek

    • Wetten, regelingen en besluiten
    • Onderzoeken en scripties
    • Relevante links
    • Taallijst
    • Veelgestelde vragen
    • Formulieren
  • Mijn Wbtv
  • Contact
  • Nieuws
  • Over ons
  • Commissies
  1. Home ›
  2. Bibliotheek ›
  3. Veelgestelde vragen ›
  4. Wbtv-portaal

Wbtv-portaal


Hoe meld ik me voor de eerste keer aan bij Mijn Wbtv?

U kunt gaan naar login.rvr.org hier kunt u dan inloggen met DigiD. Hierna wordt u naar Mijn Wbtv gestuurd en kunt u een inschrijfverzoek doen.

Ik heb (nog) geen DigiD. Hoe kan ik me aanmelden?

U kunt een DigiD aanvragen via www.digid.nl Het is niet mogelijk om zonder DigiD in te loggen op Mijn Wbtv. Wanneer u niet kunt beschikken over een DigiD kunt u uw verzoek per post indienen of door te mailen naar infowbtv@rvr.org Het inschrijfformulier sturen wij u dan op verzoek toe. In dat geval moet u naast de benodigde documenten ook het ingevulde en ondertekende inschrijfformulier en een kopie van een geldig paspoort of ID-bewijs meesturen. U ontvangt dan van ons een factuur in verband met de kosten voor de behandeling van uw verzoek. Nadat u de factuur heeft betaald, nemen wij uw verzoek in behandeling.

Ik kan niet beschikken over een DigiD. Hoe kan ik me aanmelden?

U kunt mailen met infowbtv@rvr.org. U krijgt dan een inschrijfformulier toegestuurd. Het is niet mogelijk om zonder DigiD in te loggen op Mijn Wbtv.

Hoe moet ik inloggen?

U gaat naar login.rvr.org, hier kunt u inloggen met DigiD.

Hoe kom ik op mijn persoonlijke startpagina?

Als u inlogt op ‘Mijn Wbtv’ en u heeft al eerder een inschrijfverzoek ingediend wordt u automatisch naar uw persoonlijke startpagina geleid.

Waar kan ik documenten uploaden?

Documenten kunnen worden geüpload tijdens het indienen van het verzoek of bij het aanvullen van het verzoek onder ‘Mijn openstaande taken’ op de start pagina, dit kan enkel nadat u een brief heeft gehad van bureau Wbtv met de vraag om aanvullende stukken.

Hoe kan ik een onvolledige aanvraag aanvullen?

Dit kan bij ‘Mijn openstaande taken’ op de start pagina van het portaal 'Mijn Wbtv', dit kan enkel nadat u een brief heeft gehad van Bureau Wbtv met de vraag om aanvullende stukken.

Ik wil een pasfoto uploaden. Hoe groot mag deze zijn en welke extensie?

Deze mag maximaal 5mb zijn met een van de volgende extensies .jpeg, .jpg, .png.

Ik wil een bijlage toevoegen. Wat is de maximale bestandsgrootte?

Een bestand mag maximaal 5 mb zijn met een van de volgende extensies .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .docx, .doc.

Hoe kan ik een inschrijvingsverzoek indienen?

U kunt op het portaal 'Mijn Wbtv' een inschrijfverzoek indienen door op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Inschrijving’.

Ik sta ingeschreven op B2-niveau. Hoe kan ik een verzoek indienen voor inschrijving op C1-niveau?

U kunt een inschrijfverzoek indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Inschrijving’. Bij het kiezen voor welke inschrijving u het verzoek wilt indienen kunt u C1-niveau selecteren.

Ik wil ook voor een andere taal worden ingeschreven. Hoe kan ik dat doen?

U kunt een inschrijfverzoek indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Inschrijving’. Bij het kiezen voor welke inschrijving u het verzoek wilt indienen kunt u kiezen voor een andere talencombinatie.

Hoe kan ik een inschrijvingsverzoek intrekken?

Heeft u het inschrijfverzoek nog niet verzonden, dan kunt u het verzoek intrekken door te klikken op de knop ‘Annuleren’. Nadat u het verzoek heeft verzonden kunt u uw inschrijvingsverzoek per post intrekken of door een bericht te sturen naar infowbtv@rvr.org

Hoe kan ik de wettelijke kosten betalen?

U kunt de wettelijke kosten direct betalen op het portaal 'Mijn Wbtv' via iDEAL. Op het portaal kunt u ook kiezen voor betaling via factuur. U krijgt in dat geval de factuur binnen een paar dagen toegezonden.

Ik wil/kan niet betalen met iDEAL. Zijn er andere mogelijkheden?

U kunt kiezen om via factuur te betalen.

Hoe kan ik uitstel van betaling aanvragen?

U kunt hiervoor het beste bellen met 088 - 787 19 20 of mailen naar infowbtv@rvr.org

Hoe kan ik mijn akte van beëdiging toevoegen?

U kunt dit doen bij de beëdigingsdienst onder ‘Mijn openstaande taken’ op de start pagina. Dat kan alleen binnen de gestelde termijn.

Hoe kan ik uitstel voor de beëdiging aanvragen?

U kunt om uitstel voor het indienen van uw beëdigingsakte vragen door te mailen naar infowbtv@rvr.org of neem contact op met onze helpdesk via 088- 7871920.

Hoe kan ik een specialisatie aanvragen?

U kunt een verzoek tot vermelden van de specialisatie indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Specialisatie’.

Hoe kan ik een specialisatieverzoek intrekken?

Heeft u het specialisatieverzoek nog niet verzonden naar Bureau Wbtv, dan kunt u het verzoek intrekken door te klikken op de knop ‘Annuleren’. Heeft u het verzoek wel al verzonden dan kunt u een bericht sturen naar infowbtv@rvr.org

Mijn specialisatie staat niet in de lijst. Hoe kan ik een andere specialisatie aanvragen?

Het is niet mogelijk om een andere specialisatie aan te vragen dan op de website staat vermeld.

Hoe kan ik PE-punten registreren?

U kunt PE-punten registreren door op het portaal 'Mijn Wbtv' op de knop ‘PE Registratie’ te klikken.

Hoe kan ik geregistreerde PE-punten verwijderen of aanpassen?

Dit kan door op het portaal 'Mijn Wbtv' onder 'Mijn PE-punten' op de details knop te klikken van de PE-activiteit. Hier kunt u documenten toevoegen of verwijderen of de gehele activiteit verwijderen

Hoe kan ik uitstel aanvragen voor permanente educatie?

Het is niet mogelijk om uitstel aan te vragen voor het registreren van permanente educatie.

Hoe kan ik vrijstelling aanvragen voor permanente educatie?

Als u gedurende de inschrijvingsperiode een jaar of langer voor ten minste 50% arbeidsongeschiktheid was, kunt u om (gedeeltelijke) vrijstelling van de verlengingsvoorwaarden verzoeken. U kunt een verzoek tot vrijstelling van permanente educatie of werkervaring indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Vrijstelling’.

Hoe kan ik zien welke inschrijvingen binnenkort verlopen?

Op uw startpagina van het portaal 'Mijn Wbtv' vind u een overzicht ‘Mijn inschrijvingen om te verlengen’ hierin staan alle inschrijvingen die binnen 1 jaar verlopen en die nog niet verlengt zijn.

Hoe kan ik een verlengingsverzoek indienen?

U kunt een verzoek tot verlenging van de inschrijving indienen door op het portaal 'Mijn Wbtv' op ‘Verzoeken’ te klikken en dan op ‘Verlenging’.

Hoe kan ik uitstel aanvragen voor verlenging?

Het is niet mogelijk om uitstel aan te vragen voor het indienen van een verzoek tot verlenging van uw inschrijving. De periode van inschrijving bedraagt vijf jaar en deze periode kan niet verlengd worden.

Hoe kan ik een verlengingsverzoek intrekken?

Heeft u het verlengingsverzoek nog niet verzonden, dan kunt u het verzoek intrekken door te klikken op de knop ‘Annuleren’. Nadat u het verzoek heeft verzonden kan het geannuleerd worden per post of door een bericht te sturen naar infowbtv@rvr.org

Ik wil me laten uitschrijven. Hoe moet ik dat doen?

U kunt een verzoek tot uitschrijving indienen door een bericht te sturen naar infowbtv@rvr.org

Hoe kan ik een pasje aanvragen?

Het is niet nodig om een pasje aan te vragen. Nadat u bent ingeschreven in het register en Bureau Wbtv uw beëdigingsbeschikking heeft ontvangen, wordt het pasje automatisch naar u opgestuurd. Wanneer u al beëdigd bent wordt het pasje direct naar u opgestuurd nadat u bent ingeschreven in het register.

Ik ben mijn Wbtv-pasje kwijt. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

U kunt een nieuwe legitimatiebewijs btv (‘tolkenpasje’) per post aanvragen of per e-mail via infowbtv@rvr.org

Hoe kan ik bezwaar indienen?

Een bezwaar moet u binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit indienen. U kunt daarbij gebruik maken van dit bezwaarformulier. U kunt het bezwaarschrift per post indienen of per e-mail door te mailen naar bezwaarwbtv@rvr.org

Hoe kan ik mijn bezwaar intrekken?

U kunt uw bezwaarschrift per post intrekken of door te mailen naar bezwaarwbtv@rvr.org

Hoe kan ik een klacht tegen een tolk/vertaler indienen?

U kunt uw klacht per post indienen: Klachtencommissie Wbtv, Bureau Wbtv, Postbus 2349, 5202 CH ’s-Hertogenbosch. Of u kunt mailen naar klachtenwbtv@rvr.org. U kunt hiervoor dit klachtenformulier gebruiken.

Hoe kan ik een klacht tegen een afnemer of intermediair indienen?

U kunt hiervoor terecht bij de interne klachtenafhandeling van de betreffende afnemer of intermediair.

Hoe kan ik een klacht tegen een medewerker van Bureau Wbtv indienen?

U kunt uw klacht indienen per e-mail via infowbtv@rvr.org

De afdeling Kwaliteit van de Raad voor Rechtsbijstand behandelt de klacht. Meer weten? Zie het Protocol klachtenregeling Raad voor Rechtsbijstand

Wie hebben toegang tot het portaal Mijn Wbtv?

U heeft als tolk/vertaler toegang tot uw eigen (persoons)gegevens. Verder heeft de technisch beheerder van het portaal toegang om te kijken wanneer er fouten optreden in het systeem.

Wie hebben toegang tot mijn gegevens?

Alleen de medewerkers van Bureau Wbtv en u zelf hebben toegang tot uw volledige gegevens. Via het register worden alleen de noodzakelijke gegevens gedeeld.

Hoe worden mijn persoonsgegevens beschermd?

Het portaal draait op een server van de Raad voor Rechtsbijstand. Het is enkel mogelijk om in te loggen op het portaal via een beveiligde omgeving, voor het tolken en vertalers portaal is dit via DigiD.

Welke browsers kan ik het beste gebruiken?

Het portaal 'Mijn Wbtv' werkt optimaal in Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox en Safari (Apple). Het portaal is niet getest voor gebruik op een smartphone. Op een smartphone zal het daarom niet optimaal werken.

Hoe kan ik een brief van Bureau Wbtv openen vanuit Mijn Wbtv?

Een brief kan worden geopend door op de naam van de brief te klikken. Deze wordt dan gedownload.


Veel gestelde vragen

Sla navigatie over (Veel gestelde vragen)
Veel gestelde vragen
  • Werkzaamheden beëdigde tolk of beëdigde vertaler
  • Een tolk of vertaler inzetten
  • Beëdigd tolk of vertaler worden
  • Wbtv-portaal
  • Aanmelden voor Rbtv of Uitwijklijst
  • Buitenlandse diploma’s en diplomawaardering
  • Verklaring omtrent het gedrag
  • Beëdiging
  • Legitimatiebewijs btv
  • Permanente educatie
  • Specialisaties
  • Verlenging inschrijving
  • Afnameplicht
  • Verschil Rbtv en Uitwijklijst
  • Bezwaar
  • Klacht
  • Gelijktrekking
Terug naar navigatie (Veel gestelde vragen)
Deel deze informatie
  • Delen op Whatsapp
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter


Over Bureau Wbtv

Bureau Wbtv is onderdeel van de Raad voor Rechtsbijstand en door de minister van Justitie en Veiligheid belast met de uitvoering van de Wet beëdigde tolken en vertalers (Wbtv).

Meer over ons

Snel naar

  • Tolk-vertaler zoeken
  • Mijn Wbtv
  • Nieuws
  • Woo-verzoek

Contact

Raad voor Rechtsbijstand
Bureau Wbtv

088 – 787 1920
infowbtv@rvr.org

Postbus 2349
5202 CH 's‑Hertogenbosch

  • Toegankelijkheid
  • Privacy
  • Cookies
  • Proclaimer
  • Informatiebeveiliging

Volg ons op

Twitter
LinkedIn